Markedsføring

Få en personlig og kyndig samarbejdspartner til at synliggøre din virksomhed

Måske kan du nikke genkendende til nogle af disse spørgsmål, når det handler om at markedsføre din virksomhed:

Måske er der tekster på din hjemmeside, der skal revideres eller optimeres, så kunden får en god læseoplevelse?

Det kan også være at du har for travlt til at skrive nyt indhold, f.eks. i form af blogartikler eller nyhedsbreve, som er relevant og værdiskabende for kunderne?

Eller måske synes du at din hjemmesides design og visuelle identitet trænger til et eftersyn mht. brugervenlighed og/eller æstetik? 

Det kan også være at du gerne have styrket virksomhedens synlighed på Facebook, opbygge en god relation til kunderne og gøre det nemmere for dem at besøge din hjemmeside?

Eller måske vil du bare gerne læse mere om hvad jeg kan hjælpe med, så du kan danne dig et nærmere indtryk af de ydelser jeg kan tilbyde?

Du tilbydes følgende ydelser:

Webdesign

Professionel og troværdig hjemmeside

Markedsføring på Facebook

Annoncekampagner og engagerende opslag

Nyhedsbreve

Email-automatisering, kampagner

Tekstforfatning

Artikler, blogs, Om-side, kundecases og meget mere

Din hjemmeside er central i virksomhedens markedsføring

Det er en klar tendens, at flere og flere danskere handler på internettet. Siden 2009 er procentdelen af danskere, der foretog online køb, steget fra 50% til 74%, set over en periode på tre måneder. Udviklingen ventes at forsætte støt stigende i de kommende år. Samtidig tager kunderne i høj grad selv initiativ til at søge efter en vare eller service online. I den forbindelse er din hjemmeside et virtuelt besøgsrum, hvor kundens indtryk gerne skal være positivt fra start til slut. 

Af den grund er det centralt, at din hjemmeside signalerer troværdighed og professionalitet og samtidig er god til at fange kundens opmærksomhed effektivt. 

Forsiden er den allervigtigste side i den forbindelse. Hvis sidens layout ser rodet ud og ikke kommunikerer klart om hvad der sælges, kan det føre til en dårlig mavefornemmelse hos kunden – som måske hurtigt klikker sig videre til en konkurrents side. 

Der kan også være uklar navigation på siden, så kunden ikke kan finde relevante oplysninger, et forhold der også kan skabe usikkerhed hos kunden. 

Om-siden er på samme måde en central side, da kunden er interesseret i at få relevante oplysninger om dig, din virksomhed og dermed blive bekræftet i at det er trygt at handle med dig. En udførlig side med handelsbetingelser kan i den forbindelse også være med til at styrke indtrykket af troværdigheden. 

Kundeudtalelser og cases, der beskriver din opgaveløsning grundigt, er elementer i en hjemmeside, som kan have afgørende forskel på kundens købsbeslutning. En god case giver et klart billede af kvaliteten af dine ydelser og services og inspirerer kunden til hvilke opgaver der kan løses.

Kundereferencer styrker kundens positive indtryk og hjælper til at give et autentisk indtryk af virksomheden. Det er altid en fordel at få dine kunder til at udtale sig, frem for at du prøver at fremhæve egne kvalifikationer.  

Når kunden er på besøg på hjemmesiden, handler det også om at tilbyde et kvalitativt indhold. Eksempelvis er kvaliteten af teksterne på hjemmesiden et vigtigt vurderingskriterie for kunder. Sproglige fejl kan give et sjusket indtryk og kunden vil måske tænke: “Hvad sjuskes der ellers med?”

Gode nyhedsbreve styrker forholdet til kunderne og resulterer i salg

En anden måde at opbygge en god relation til kunder er via nyhedsbreve, som forsat er en effektiv måde at markedsføre sig på. Det er der flere grunde til:

  • Email er i toppen af danskernes internetforbrug: 90% af danskerne sender og modtager email.
  • Dine kunder har selv valgt at modtage nyhedsbrevet fra dig og vil derfor ikke opfatte nyhedsbrevet som uønsket reklame – hvis altså indholdet opleves som relevant og værdifuldt. 
  • Du kan opbygge et forhold til kunden ved at fortælle historier om virksomheden, dele værdifuld viden i artikler og lave gode tilbud eller kampagner.
  • Email markedsføring er en billig form for markedsføring, og metoden tjener sig mere ind end andre markedsføringsaktiviteter: For hver en krone, du bruger på email-markedsføring, tjener du 38 kroner

Sådan kommer du igang med at skrive nyhedsbreve

Hvordan griber man nyhedsbreve til kunder an? Nyhedsbrevet skal ligesom indholdet på hjemmeside, gerne opleves som vedkommende og værdiskabende for kunden, der åbner det.

Du kan begynde med at skrive et ugentligt nyhedsbrev, som fortæller dine kunder om f.eks. ny viden, tips eller tricks eller andre brugbare informationer. Det kunne også være en problemstilling, som du giver en løsning på.

Emnerne skal naturligvis gerne have en naturlig forbindelse til det du sælger. Men fokus er ikke på at reklamere, men på at give kunden en kvalitativ læseoplevelse og oplevet værdi ved at læse nyhedsbrevet. 

Et nyhedsbrev kan også handle om virksomhedens udvikling: Skriv nyhedsbreve om nye samarbejder, som din virksomhed indgår. Eller nye medarbejdere, der ansættes. Fortæl gerne i nyhedsbrevet, hvis din virksomhed indgår i socialøkonomiske projekter eller støtter andre gode formål.

Indimellem de værdiskabende og oplysende nyhedsbreve kommer så drypvis de emails, der skal sælge. Her kan du f.eks. planlægge en serie af automatiserede nyhedsbreve, hvor der er særlige, tidsbegrænsede kampagnetilbud på dine produkter eller services. I nyhedsbrevet kan du tilføje relevante kundeudtalelser eller cases, der giver modtageren et godt indblik i opgaveløsningen. 

Jeg kan hjælpe dig med at ideudvikle på indholdet af dine nyhedsbreve, planlægge og opsætte automatiseringen. Jeg kan også lave korrektur og optimering af eksisterende nyhedsbreve, eller skrive helt nye for dig på baggrund af interviews. Inden nyhedsbrevene sendes ud, kommer de til gennemsyn hos dig, så vi sikrer at indholdet er som du ønsker. 

Sociale medier hjælper din virksomhed til at blive synlig

Som tidligere nævnt er din hjemmeside et virtuelt besøgsrum, og dine nyhedsbreve styrker kundens købsbeslutning og positive indtryk af virksomheden. Et tredje værktøj til markedsføring er sociale medier, som kan hjælpe til at synliggøre din virksomhed. 

Det er en god ide at lægge en overordnet strategi for virksomhedens tilstedeværelse på de sociale medier:

  • Hvilket socialt medie er det relevant for virksomheden at være på i forhold til de ønskede kunder?
  • Hvem er målgruppen? Er der en specifik kundepersona, som indholdet skal målrettes til?
  • Hvilke typer indhold skal annoncerne rumme? 
  • Skal der planlægges særlige kampagner, tilbud, konkurrencer?
  • Hvor mange opslag pr. uge eller måned ønsker man at annoncere med?
  • Hvad er budgettet til annoncering?

Ifølge Janne Schmidt Nielsen, specialist i sociale medier, er det vigtigt kun at vælge to sociale medier, når du skal markedsføre din virksomhed. 

Grunden til dette er at det er ressourcekrævende at lave god annoncering og indhold på sociale medier. Det kræver også tid at følge med i, hvornår der skal ændres i indholdet, fordi algoritmerne ændrer sig i forhold til hvilket indhold der får mere eller mindre synlighed på medierne.

For en mindre eller mellemstor virksomhed uden et stort budget til markedsføring vil det være spild af penge at forsøge at sprede sin tilstedeværelse udover f.eks. Instagram, Facebook, LinkedIn og Twitter.  

Skab kontakt til kunderne på Facebook

I den forbindelse er Facebook ubetinget danskernes foretrukne medier, f.eks. bruger 53% af danskerne mediet dagligt.

Og så har Facebook i længere tid været opmærksom på at give mest synlighed til brugernes egne historier, videoer og kommunikation med venner.

Det betyder, at du må regne med at bruge penge på annoncering, så du er sikker på at din virksomhed når ud til nye kunder.

Budgettet behøver ikke at være stort, f.eks. kan man nå en ønsket målgruppe på omkring 1000 personer på Facebook ved at bruge 75-100 kr. pr. dag på en annoncekampagne, f.eks. i en periode på 5 dage.

Man kan i Facebooks annonceadministrator nøje planlægge nye annoncers varighed, hvor meget de præcist skal koste pr. dag, så budgettet er fast og ikke overskrides.

I annoncen kan man tilbyde en gratis gave eller freebie, til gengæld for kundernes email-adresse. De nye kunder kan herefter modtage automatiserede mail, hvor de får mere at vide om virksomhedens varer eller services og bevæger sig hen imod en købsbeslutning, f.eks. ved at gå ind på virksomhedens hjemmeside. 

Ved at opsætte en detaljeret Facebook-målgruppe, kan du målrette annoncerne til at ramme den kundegruppe du ønsker at nå ud til. Målgruppen kan defineres meget specifikt mht. alder, køn, interesser, geografisk placering og meget mere.

Du kan også vælge at målrette annoncer og godt indhold til kunder, der har besøgt din hjemmeside flere gange og på den måde sikre at det er interesserede kunder, der får dine tilbud. 

Markedsføring med klippekortsløsning

Jo flere klip, jo større besparelse

8 gode grunde til at hyre mig som markedsføringskonsulent:

1.  Du får en kvalitetsbevidst samarbejdspartner med fagligheden i orden. Som trefagsakademiker trækker jeg på mine tre fag når jeg lægger strategi, laver kommunikation og designer for din virksomhed. 

2. Du får en personlig markedsføringskonsulent, der sætter din virksomhed i centrum og bruger tid på at “nørde” med ideer og løsninger lavet specielt til dig.

3.  Du får en kompetent markedsføringskonsulent med 12 års erfaring med sprog og kommunikation fra undervisnings- og vejledningsbranchen.

4. Du får en markedsføringskonsulent som er god til at analysere dit brand og finde din virksomheds unikke salgsargument. Og som omsætter denne analyse til en klar plan og konkrete markedsføringstiltag, der tiltrækker kunder.

5. Du får en kreativ, iderig webdesigner, der designer med fokus på at give kunden den bedste oplevelse mht. brugervenlighed og design. 

6. Du får en skarp tekstforfatter, der skriver gode, kunderettede tekster der sælger.

7. Du får en samarbejdspartner, du kan regne med og som holder de aftaler, der er indgået.

8. Tilfredshedsgaranti. Jeg garanterer, at min markedsføring er af høj kvalitet. Jeg udfører opgaverne med professionel  og omhyggelig indsats. Hvis du imod forventning ikke er tilfreds, tilpasses fakturabeløbet, så det sikres, at dit køb er fuldt ud tilfredsstillende. 

Sådan foregår det, når jeg skal hjælpe dig med markedsføring af virksomheden:

Send din forespørgsel til kontakt@marienorgaard.dk – og jeg tager kontakt til dig pr. telefon. Du er også meget velkommen til at ringe på tlf: 2216 1180. 

Vi taler sammen i telefonen og afklarer dine ønsker og behov.  Jeg rådgiver dig og kommer med ideer til opgaveløsninger. Du får også oplyst hvor mange timer en opgave ca. vil tage, så du kan tage stilling til hvilket klippekort der passer til dit behov. Hvis samtalen er positiv, aftaler vi videre samarbejde.

Du kan herefter købe et klippekort, der matcher dine behov. Så snart du har købt klippekort, får du adgang til et link, så du kan booke tid i min online kalender med det samme. 

Vi holder et møde, hvor vi aftaler præcist hvilke opgaver der skal løses og hvor mange timer det tager, så du ved, hvor mange klip, der bruges. Et møde vil typisk vare 1 time. Jeg sender dig en plan for mødet inden. 

Jeg sender et detaljeret tilbud til dig med opgavebeskrivelse, tidsforbrug, dato for aflevering og pris til godkendelse pr. mail. Når tilbuddet er godkendt, er aftalen bindende. Der bruges ikke flere klip på opgaven end beskrevet i tilbuddet. Ved designopgaver kan der efter aftale laves skabeloner eller skitser til gennemsyn og godkendelse, inden opgaven går igang. 

Jeg går igang med opgaven og afleverer til den aftalte deadline. Du kan via Effihub følge med i opgaveløsningen og tidsforbrug på opgaven.  

Kom igang her

I resten af 2020 tilbydes du klippekort til fordelagtige introduktionspriser:  

Jo flere timer du køber, jo mere rabat får du på timeprisen.

3 timers klippekort

DKK 1.575

Små opgaver

Rådgivning og ideudvikling 

Timepris: 525 kr. 

10 timers klippekort

DKK 4.700

Spar 10% på timeprisen

Rabat pr. time: 52 kr. 

Timepris: 470 kr. 

20 timers klippekort

DKK 8.400

Spar 20% på timeprisen

Rabat pr. time: 105 kr. 

Timepris: 420 kr. 

30 timers klippekort

DKK 11.010

Spar 30% på timeprisen

Rabat pr. time: 157 kr. 

Timepris: 365 kr. 

Alle priser er ekskl. moms.

Når du køber et klippekort af mig, vil du straks modtage en kvittering pr. mail og et link til min kalender online, hvor du kan booke et møde.

Du får adgang til Effihub, et online system, hvor du kan følge med i opgaveløsningen, tidsforbruget og hvor mange timer der er tilbage på klippekortet. 

Du kan læse mere om handelsbetingelser for klippekort her: Handelsbetingelser

100% tilfredshedsgaranti

Det er en investering at markedsføre din virksomhed. Ligesom det er en investering at købe nyt udstyr eller produkter til virksomheden. Det kræver omtanke, det ved jeg. 

Det er vigtigt for mig, at mine kunder er 100% tilfredse med opgaveløsningen. Jeg garanterer, at mine markedsføringsydelser er af høj kvalitet. 

Hvis du imod forventning ikke er tilfreds, tilpasses fakturabeløbet, så det sikres, at dit køb er fuldt ud tilfredsstillende. 

15 min gratis rådgivning – helt uforpligtende

Har du brug for en samtale, hvor du får flere oplysninger om klippekort eller mine ydelser? Du er meget velkommen til at skrive en besked her eller ringe til mig på 2216 1180

Venlig hilsen
Marie Nørgaard